Técnico y voces, Asier López (excelente guitarrista también).
Falta el manager, Jonka Andikoetxea. En cuanto llegue una foto suya a la redacción, la subimos.
ESKERRIK ASKO DANORI!!
Técnico y voces, Asier López (excelente guitarrista también).
Falta el manager, Jonka Andikoetxea. En cuanto llegue una foto suya a la redacción, la subimos.
ESKERRIK ASKO DANORI!!
A ze asteburu.... totalmente pasado por agua. Ideal para quedarse en casa bien calentito. El domingo parecía que se podía abrir una ventana de mar ordenado y bajé por la mañana a MDK, pero no salí del coche. Esta es la vista de Laida y la verdad es que no apetecía mucho. En mdk había dos tíos, pero pillando kk, así que vuelta pa casa y a terminar de ordenar todos los trastos de la mudanza (todavía). Parece que puede mejorar la cosa a lo largo de la semana, con viento sur y mar sostenido. A ver si es verdad.
Os presento a una de mis bandas de surf favoritas, los californianos Aqua Velvets. Su música es superfina. Composiciones originales suyas que evocan un montón de ambientes.
Los podéis escuchar en spotiy. Merecen la pena.
Egun on:
Vaya lunes, ¿eh? El sábado hubo baño, menos de lo esperado y en medio de la lluvia, pero bueno...., algo hubo.
Este artículo es para comunicaros que el próximo día 4, jueves, a eso de las 20 h., en un box de la sede de EITB en Bilbo (junto a La Catedral, no tiene pérdida) va a celebrarse una gala para conmemorar el 20º aniversario de la Euskal Herriko Surf Federazioa, la fede. Desde Laida también vamos a echar una mano en el evento. Os transcribo la nota de prensa:
Beti bezala, urtero ospatzen dugun gala edo EHSF surf festa izango da egun gutxitan. Iaz, Donostiako Aquariumean ospatutakoa gainditzea zaila izango da baina saiakera egingo dugu!. Oraingo honetan eta lehendabiziko aldiz, Bilbon ospatuko da; EITBko egoitzan, San Mames auzoan. Joseba Iriondo, surflari eta kazetaria izango dugu aurkezlea.
“Multibox” izenpeko gelan garatuko dugu jaia. Urteko surflari onenak sariatzeaz gain, EHSFko sari bereziak ere banatuko dira; alegia, euskal surfaren alde lan ederra egiten duten pertsona/elkarte/babeslei ematen zaiena.
Ez da sopresa bakarra izango. THE LOON VAGOS, Laidako surflari eta rock taldearen eskutik, kontzertu paregabeaz gozatuko dugu; bideoa eta argazkiak, afaritxoa eta 20.urteurrenarako aurreikusitako programaren aurkezpena. Besteak beste, ETBn emitituko den surf filmearen trailerra, hala nola, “EHSF, 20 urte” izenpean ezagutzera emango den arropa linea berria.
HESFko kide bazara, festara gonbidatu nahi zaitugu, datorren otsailak 4an, arratsaldeko 8retan. Aforo mugatua eta EITBk ezartzen dituen segurtasun baldintzak direla eta, DERRIGORREZKOA da, aldez aurretik, izena ematea federazioan. Etortzekoa bazara, deitu edo emaila bidaliguzu, otsailak 1 baino lehen egizu, eguerdiko 12etan itxiko dugu izena emateko epea.
Ayer nos dimos un bañito Josu y yo, en la derecha del pico de la derecha de Ogeia, a tablón (un Flying Longboarder que me prestó él) y, bueeeenoo..., no estuvo mal, pero al final no entró el swell esperado y estuvo un poco justo. El caso es que cuando nosotros salíamos entró un francés al que le cuadraron justo entonces un par de buenas series. No sé de donde podría ser, pero me he acordado de él al ver este artículo de EuskonewsGaztea (una publicación electrónica de Eusko Ikaskuntza) donde se hace una pequeña reseña sobre el surf de nuestros hermanos del otro lado de la muga.
Foto: cartel de la película Evolution, de 1970, donde aparece Wayne Linch surfeando la desaparecida ola de La Barre, en Anglet.
Ximun CURUTCHET
Kanboko Xalbador Kolegioa
Nahiz eta 1956a Miarritzeko lehen surflarien hasiera izan, surfaren heltzearen data ofiziala 1957 da, urte hartan zinez praktika hori garatu zelako. Baina 1778an James Cookek surfa Hawaiin deskubritu eta gero (orduan he’e nalu deitua), kirol hori AEB eta Australian zabaldu eta entseguak egin ziren Miarritzeko hondartzetan: lehenik XIX. mendean, igerilariek “planky” deitutako taula ttipi bat erabiltzen zuten uhinen gainean lerratzeko.
Horrez gain, 1925ean, telebistan ikusitako irudien arabera, Georges Hennebutt eta bere lagun batzuek entseatu zuten surf plantxa baten eraikitzea bainan internet edo aldizkari espezializaturik ez zenez, ez zuten batere laguntzarik eraikuntzarako eta haien artelazkizko taula berehala hautsi zen entseatu ondoren.
Porrot egin zuten beste entsegu aunitz izan ziren: adibidez 1952an Jacky Rottek Hawaiiri buruzko erreportaje bat ikusi ondoren beste entsegu bat egin zuen baina parafinarik eta deribarik* ez zuenez ezarri, taula hori ezin erabilia izan zen.
1956an ordea, “Eguzkia ere altxatzen da” filma egiteko Peter Viertel eta Dick Zanuck Kaliforniarrak etorri ziren Miarritzerat. Dick Zanuck surflaria zenez ohartu zen hiri hartan uhin onak bazirela eta Kaliforniatik plantxa bat ekarrarazi zuen. Bainan taulak etortzeko denbora ainitz eman zuenez aduana tasa historiko batengatik eta Dick Kaliforniarat itzulia zen plantxa heldua zelarik. Bere lagunak, Peter Viertel–ek errekuperatu zuen. Surfboarda entseatu eta gero, andeatu eta Georges Hennebutteri eman zion konpon zezan. Azken honek biharamunerako bukatu zuen konponketa eta Viertelekin joan zen Miarritzeko “ Euskaldunen Kosta” hondartzarat Europako lehen surf saioa egiteko.
Bestalde, 1957an, Jacky Rottek Kaliforniarraren taularen neurriak hartu zituen eta balsazko** kopia bat egin eta frogatu zuen. Ekainean Viertelek beste plantxa bat ekarrarazi zuen eta Joel de Rosnay gazteari eman zion. Azken honek uda osoan erabili zuen eta surf maila on bat lortu zuen. Urte bukaeran lau surflari kondatzen ahal ziren Joel de Rosnay, Peter Viertel, Jacky Rott eta Georges Hennebutte. Hori dela eta, Michel Barland ingeniorea hasi zen plantxen aztertzen eta eraikitzen. Urte hartako irailaren 11an Miarritzeko egunkariak lehen aldikoz surfari buruzko artikulu bat argitaratzen du.
Garai hartan leashrik *** ez zenez oraino existitzen plantxa atxikitzeko, surflariak erortzen zirelarik haien plantxak hondartzaraino joaiten ziren. Horrela, “lege” bat sortu zen: plaian norbaitek taula bat errekuperatzen zuelarik aizu zuen entsegu bat egitea bera ere erori arte. Hala sortu zen berantago “ tontons surfeurs ” deitua izanen zen surflari belaunaldi berri bat (Andre Plumocq, Robert Bergeruc, Pierre Laharrague, Joseph Moraiz eta Bruno Reinhest kideek osatua).
Jacky Rott Barlandekin elkartu zen “neptune” lehen surf taula marka sortzeko eta plastikozko eta berinezko fibrezko lehen taulak sortu zituzten.
Hennebuttek 1958an “leash” a asmatu eta gero, irailaren 16an sortu zen Frantziako lehen surf kluba Miarritzeko “Euskaldunen kosta“ ( Frantsesez “Côte des Basques ”) hondartzan Waikiki surf klub deitua.
Azkenik, 1959ko uztailaren 24an Miarritzeko hondartzetan antolatua izan zen lehen munduko surf txapelketa, eta irailaren 11an Frantziakoa. Geroztik surf klub anitz sortu dira eta trumilka surf txapelketa izan dira euskal kostan. Duela bi urte, 2007an ospatuak izan ziren surfaren heltzearen 50 urteak.
Uhinguneak
Ipar Euskal Herria “spot” deitutako uhingunez betea da. Angelutik Hendaiarat trumilka hondartza badira hala nola, Getariako “Parlamentia”. Uhin horiek mundu osoan famatuak dira. Angelu, Miarritze eta Bidarteko hondartzetan hiru metrotaraino joaiten ahal diren uhinak atzematen dira eta Donibane Lohitzunen eta Hendaian uhin ttipiagoak.
Belharra
Hendaia eta Donibane Lohitzuneren artean, urtean hiru edo lau aldiz sortzen da uhin erraldoi bat. Mundu osoan ezagutua den olatu horren “Belharra ” izena Hendaia eta Donibane Lohitzuneren arteko itsasertzean baden itsas belarretik heldu zaio. Hemeretzi metroko altuera ukaiten ahal duen naturaren indar hori itsaslabarretik urrun sortzen denez, jet–ski (uretako motorrak) batzuen bidez joan behar da eta bakarrik surflari adituek heltzen ahal dute munstro hori, eroriz geroz hiltzen ahal delako. Gehien aritu direnak Hugo Oiarzabal eta Peio Lizarazu (Bixente futbolariaren anaia) dira. 2002ko azaroan ziren surflariak abenturatu ziren lehen aldikoz uhin horretan nahiz eta arrantzaleak lehenagotik ohartu ziren bazela olatun erraldoi bat. Ekaitza eta gero agertzen da eta 2003, 2008 eta 2009an, “Billabong XXL Awards” saria jaso zuen (honek urteko uhin lodienak saritzen ditu).
Klubak
Frantziako Surf Federazioa lehenik Miarritzen instalatu zen Hossegorrerat joan aintzin. Bestalde, Angelutik Hendaiarat orotara 32 surf klub badira, baina 13k urte osoa egiten dute soilik, besteek udako ikastaldiak bakarrik egiten dituztelarik. Anglet Surf Klub, Angeluko surf klub nagusia, Frantziako handiena da lizentziatuen aldetik eta Romain Laulhé edo Thomas Portet bezalako surflari famatuak formatu ditu.
Txapelketak
Urte osoan, bainan bereziki udan surf txapelketak atzematen ahal dira euskal kostan, hala nola “Biarritz Longboard Festival ” Miarritzen gertatzen den longboard txapelketa. Horrez gain, Angeluk goi mailakoak errezibitzen ditu adibidez “Billabong Pro”, Cavaliers (Zaldun) hondartzan.
*deribak : surf taularen azpian ezartzen diren gauza batzuk ekilibrea errexteko.
**balsa : egur arin mota bat.
***leash : surferrak bere zangoan estekatzen duen plantxari lotutako hari bat bere taula ez galtzeko erortzen delarik.
Esta mañana quería ir a quitar el ligero aje de la velada, pero no tenía muchas ganas de cruzar el charco, así que he bajado a Mundaka, que la tengo a 8 min. (he cronometrado). Había como 10 tíos, pero no rompía demasiado bien, y Laida peor..., así que vuelta al hogar.
Nueva edición de la cena del txoko de Laida, donde siempre, en Muxika y con cada vez más nutrida representación. Empezamos hace algún tiempito juntando sólo dos mesas y en esta última noche se formó una hermosa L con comensales llegados hasta de Cádiz (un saludo para Antonio el buzo). El chef, Fernan, nos deleitó con sendas marmitas de bakalao, a la bizkaina y al pil-pil, como tiene que ser, y Juan (Crimson) con un guisado marca de la casa para entonar los estómagos. Se habló de todo, se gozó con la victoria del Athletic, y....
Y a los cafés, comienza la actuación estelar. A los atronadores sones de su canción favorita, Rata de dos patas, de la gran Paquita (la del barrio) Iñigo (aka Potxolo) agarra un taburete. Pese a que Iñigo porta un brazalete de esos que ha prohibido la ASP, todos los presentes saben de la peligrosidad de este número de fama mundial.
Maniobra de aproximación... Bien erguido en la banqueta espera mientras el público contiene el aliento....
Máxima concentración del artista al bajar el centro de gravedad.... La banqueta comienza a temblar peligrosamente...
Redoble... Iñigo, en precario equilibrio toca la punta de sus dedos. Atronadora ovación...
El resto es historia... y no vamos a decir más, que no somos el Interviú y en este blog tenemos una ética profesional.
Ayer entró mar. No el esperado, pero algo había. Ya teníamos ganas de entrar y allí nos fuimos...., con lo puesto (mi fiel tablón amarillo, y un traje de hace tres temporadas, sin gorro ni chapos...) y alguna ya cayó....
Por allí andaba Jonza, que tiene a su perra en celo y andaba espantando todo el rato a un perrillo de Antzoras que le andaba rondando....
Bai, eguzkia bai..., baina hotz!!! Esta estampa es muy distinta de la de ayer, ¿verdad? El cielo limpio, la mar en calma... He salido a estirar las piernas un rato y he captado esta imagen en un sitio que la mayoría de vosotros reconoceréis... Y por una vez, no me he puesto nervioso al ver la mar plato...
Es una incomunicación relativa, pues hay electricidad, teléfono, agua, gas, leña para calentarse..., y se puede ver todo bien bonito a través del cristal, pero con un coche normal y corriente, los caminos están impracticables. Ayer no nos atrevimos a bajar (y más que nada, volver a subir) a la cena de todos los colegas en honor a Kabratxo. Y vaya si nos dio pena, pero creo que acertamos, ya que esta mañana había una buena capa de nieve en el camino. Ayer anduvimos un poco en trineo a última hora, y hoy volveremos a ir hasta que se el camino esté practicable.
Así estaba la cosa ayer a última hora de la tarde.
Todavía nos pitan los oidos, pero qué noche... Tres bandas, tres, más la "jam session" final (lo mejor). Nosotros primero (en la foto, con Anartz), luego los Uski´s y al final los Mubles. Iñaxio, The Bee Man, iba a despedirse de los escenarios, pero una indisposición le impidió venir.
Después..., no sabemos cómo resistió el escenario de toda la gente que se subió, pero nos lo pasamos como los enanos...
Eskerrik asko por todo a todos los que vinisteis. Ah, Zuriñe, ZORIONAK.
Siento no poder poneros más fotos de todo lo que pasó. Una reportera gráfica que no paró de sacar instantáneas nos han prometido que nos las pasará. Ya las colgaremos.
Muy buenas:
Este sábado 2 de enero es la ya tradicional fiesta de cierre de temporada en el Atxarre de Laida. Habrá tres grupos en el escenario: los Uski´s, que no necesitan presentación, los Mubles (proyecto paralelo de surf instrumental de Anartz "Uski") y servidores, The Loon Vagos. Tocamos los primeros y la cosa irá empezando a eso de las 22-22:30... Saldremos dispuestos a darlo todo y con algún que otro tema nuevo que esperamos os guste...
OS ESPERAMOS.
Un proyecto acariciado durante largo tiempo se ha hecho realidad. Un guiño al movimiento "surf nazis" de la California de los primeros 60´ y a cierta estética custom. El master shaper del undergroundo local, Crimson, es quien lo ha hecho posible. Aquí tenéis un detalle del deck antes de darle la parafina.
El shaper está escondido detrás, prefiere mantener el anonimato.
Detalle de la quilla, en el mismo color de la tabla.
El logo de la marca.